Rekryteringsstyrkan har anställt Peggy Cussil som kund- och kandidatansvarig

På vägen till att bli den strategiska partnern för rekrytering och interim som företag och organisationer i regionen för Stockholms och Arlandas utveckling behöver, är Peggy Cussil nästa taktiska förstärkning hos nylanserade Rekryteringsstyrkan.

– Hur vi möter både kunden och kandidaten är en otroligt viktig del i vår framgång. Det är därför en taktisk rekrytering för oss att tillsätta just Peggy som kund- och kandidatansvarig, säger Mona P Wågberg som är vd och rekryteringskonsult på Rekryteringsstyrkan.

Med mer än 25 års erfarenhet från logistikbranschen i både kommersiella och operativa roller är Peggy sedan i mitten av januari på plats hos det Arlandabaserade rekryteringsföretaget som ska utmana marknaden med kompetensförsörjning.
Jag ser verkligen fram emot den resa vi har påbörjat och att äntligen vara på plats i bolaget. Vi har en stark kandidatbank och vi har ett agilt arbetssätt vilket ger oss starka fördelar, säger Peggy Cussil, kund- och kandidatansvarig på Rekryteringsstyrkan.

– Företaget som är en del i Veddestagruppen och systerbolag till redan etablerade Bemanningsstyrkan, har sin grund i kontexten för Arlandas utveckling, och är en auktoriserad aktör inom både bemanning och rekrytering. Den nya organisationen är väl förberedd för dagens uppdragsgivare och arbetstagare. Grundarna menar att förutsättningarna på arbetsmarknaden har förändrats, att det blåser nya vindar som kräver nya sätt att rekrytera ny kompetens eller söka konsulter för interimsuppdrag.

Bild 1: Rekryteringsstyrkans kund- och kandidatansvarig Peggy Cussil.
Bild 2: Peggy Cussil, kund- och kandidatansvarig och Mona Wågberg, vd
Foto: LarssonBjäreklint/Emittent Media

Rekryteringsstyrkan stärker regionen med ny kompetens

Nu etablerar Rekryteringsstyrkan sig som lokal och regional partner för rekrytering och interim.
– Vi finns i din direkta närhet och ger dig en trygg investering i form av insikt, kunskap och rätt kandidater, säger Mona Wågberg som är vd och partner på Rekryteringsstyrkan.

Företaget har sitt säte i Arlandaregionen och arbetar brett med olika roller och uppdrag, men är särskilt kompetenta på kommersiella roller inom logistik, transport och retail.

– Vi tror på vikten av att sätta kandidaten i fokus för att få hållbara rekryteringar. Idag kräver företagen som söker ny kompetens att vi arbetar med insikt i tidens nya behov av kandidater med rätt profil och personligheter. Vi möter de behoven, säger Mona Wågberg.

Företaget som är en del i Veddestagruppen har sin grund i kontexten för Arlandas utveckling, och är en auktoriserad aktör inom både bemanning och rekrytering. Den nya organisationen är väl förberedd för dagens uppdragsgivare och arbetstagare. Grundarna menar att förutsättningarna på arbetsmarknaden har förändrats, att det blåser nya vindar som kräver nya sätt att rekrytera ny kompetens eller söka konsulter för interimsuppdrag.

– Det är jätteroligt att Rekryteringsstyrkan startar upp verksamheten. Som representant för ägarna i Veddestagruppen och Bemanningsstyrkan, är det med glädje vi nu erbjuder auktoriserad rekrytering och interim i eget bolag för att ytterligare växla upp vår satsning i regionen, säger Tony Barosen, vd för Bemanningsstyrkan och en av delägarna i Veddestagruppen.

Om ägarna

Veddestagruppen består av Veddesta Distribution AB, Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB, Veddesta Transport AB samt Multilogistik i Stockholm AB. Veddestagruppen omsatte över 240 MSEK år 2018. Företaget har funnits på marknaden i över 20 år och är beläget i Arlandaregionen, norra Stockholm. Företaget har haft en stabil tillväxt i många år och är en väletablerad partner inom 3PL med ett brett utbud av tjänster. Huvudägare till gruppen är PEQ Invest II tillsammans med management.

Rekryteringsstyrkan stärker regionen med ny kompetens

Nu etablerar Rekryteringsstyrkan sig som lokal och regional partner för rekrytering och interim.
– Vi finns i din direkta närhet och ger dig en trygg investering i form av insikt, kunskap och rätt kandidater, säger Mona Wågberg som är vd och partner på Rekryteringsstyrkan.

Företaget har sitt säte i Arlandaregionen och arbetar brett med olika roller och uppdrag, men är särskilt kompetenta på kommersiella roller inom logistik, transport och retail.

– Vi tror på vikten av att sätta kandidaten i fokus för att få hållbara rekryteringar. Idag kräver företagen som söker ny kompetens att vi arbetar med insikt i tidens nya behov av kandidater med rätt profil och personligheter. Vi möter de behoven, säger Mona Wågberg.

Företaget som är en del i Veddestagruppen har sin grund i kontexten för Arlandas utveckling, och är en auktoriserad aktör inom både bemanning och rekrytering. Den nya organisationen är väl förberedd för dagens uppdragsgivare och arbetstagare. Grundarna menar att förutsättningarna på arbetsmarknaden har förändrats, att det blåser nya vindar som kräver nya sätt att rekrytera ny kompetens eller söka konsulter för interimsuppdrag.

– Det är jätteroligt att Rekryteringsstyrkan startar upp verksamheten. Som representant för ägarna i Veddestagruppen och Bemanningsstyrkan, är det med glädje vi nu erbjuder auktoriserad rekrytering och interim i eget bolag för att ytterligare växla upp vår satsning i regionen, säger Tony Barosen, vd för Bemanningsstyrkan och en av delägarna i Veddestagruppen.

Om ägarna

Veddestagruppen består av Veddesta Distribution AB, Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB, Veddesta Transport AB samt Multilogistik i Stockholm AB. Veddestagruppen omsatte över 240 MSEK år 2018. Företaget har funnits på marknaden i över 20 år och är beläget i Arlandaregionen, norra Stockholm. Företaget har haft en stabil tillväxt i många år och är en väletablerad partner inom 3PL med ett brett utbud av tjänster. Huvudägare till gruppen är PEQ Invest II tillsammans med management.